top of page

VILLKOR

Senast uppdaterad [17 april 2022]

​

§1 BegrÀnsat antal platser

Det finns ett begrÀnsat antal platser till varje kurs, med reservation för att platserna tagit slut. BekrÀftelse pÄ att Du fÄtt plats i kursen skickas till Din angivna e-postadress.

​

§2 Reservplats

Är kursen full kan Du anmĂ€las till reservplats. Blir en ordinarie plats ledig kontaktar vi reserverna i tur och ordning via angiven e-postadress. Vid tilldelad kursplats krĂ€vs ett svar om deltagande inom 24 timmar. DĂ€refter gĂ„r platsen till nĂ€sta reserv pĂ„ tur.

​

§3 Bindande bokning, ÄngerrÀtt och Ängerfrist

Bokning av kurs innebĂ€r att du binder dig till att köpa kursen. Faktura skickas till den e-postadress du angett vid bokningen. Fakturan kan komma att skickas till dig efter kursstart, men ditt köp av kurs rĂ€knas frĂ„n den dag som du skickat oss din bokning av kurs. Din bokning Ă€r bindande oavsett om du deltar i kursen eller inte. Bokningen Ă€r bindande tills dess att korrekt avbokning har skett. Avbokning ska alltid ske skriftligt med fullstĂ€ndigt namn och fullstĂ€ndigt personnummer till info@hayati.se inom 14 dagar frĂ„n det att du skickat din bokning till oss. Det ska Ă€ven framgĂ„ vilken kurs Du vill avboka Dig frĂ„n samt att Du vill avboka Dig sjĂ€lv frĂ„n kursen. Vi följer Distans- och hemförsĂ€ljningslagen. Enligt Distans- och hemförsĂ€ljningslagen har du som kund rĂ€tt att Ă„ngra ditt köp inom 14 dagar frĂ„n det att köpet gjorts. Detta innebĂ€r att du har 14 dagar pĂ„ dig att Ă„ngra din bokning av kurs frĂ„n det att du skickat oss din bokning. Om du Ă„ngrar din bokning skriftligt till oss inom 14 dagar frĂ„n att din bokning gjorts avbokar vi dig frĂ„n din kursplats. Har Du nyttjat dina danstillfĂ€llen kan du ej Ă„ngra din bokning. Mer information samt Ă„ngerblankett finner Du pĂ„ Konsumentverkets webbplats (www.konsumentverket.se). Du kan anvĂ€nda dig av Ă„ngerblanketten pĂ„ Konsumentverkets hemsida, men det gĂ„r Ă€ven bra för oss att skicka Din avbokning via e-post till info@hayati.se utan att anvĂ€nda blanketten om du önskar. Observera att vi ej avbokar din kursplats pga sjukdom, olycka, resa eller flytt efter det att Ă„ngerfristen pĂ„ 14 dagar gĂ„tt ut, men vi kan vid uppvisande av lĂ€karintyg dĂ€r det framgĂ„r att du Ă€r lĂ„ngtidssjukskriven skjuta upp dina kurstillfĂ€llen upp till 1 Ă„r. LĂ€s mer om tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt under "FrĂ„nvaro, sjukdom samt att ta igen missade tillfĂ€llen" lĂ€ngre ned pĂ„ denna sida. Om du bokar in dig i kurs inom 14 dagar före kursstart eller efter kursstart godkĂ€nner du att du pĂ„börjar kursen under Ă„ngerfristen. Om du efter kursstart och inom Ă„ngerfristen Ă„ngrar din bokning har Hayati rĂ€tt att ta ut en avgift pĂ„ 200 SEK per tillfĂ€lle som gĂ„tt tills dess att din avbokning inkommit. Information om kursstart anges pĂ„ www.hayati.se före kursen börjar och/eller skickas till din angivna e-postadress nĂ€r du bokat in dig i kurs. Om du har betalat din kursplats pĂ„ plats i danssalen rĂ€knas det som fysiskt köp pĂ„ plats och du kan dĂ„ inte Ă„ngra ditt köp, inte heller inom 14 dagar. Vid bokning via e-post av event eller dylikt, dansshower, möhippor, privatlektioner samt kurser finns dessa villkor i din bokningsbekrĂ€ftelse. Vid bokning godkĂ€nner du dessa villkor och det Ă€r dĂ€rför viktigt att du lĂ€ser igenom dem ordentligt innan du bokar ditt event, privatlektion eller din kurs.

​

§4 Kreditupplysning

Vid bokning av kurs kan vi göra en kreditupplysning pĂ„ kunden. Denna typ av upplysning Ă€r dock den sorts upplysning som inte belastar kunden eller syns i nĂ„gra register.

​

§5 Betalning, dröjsmÄlsavgift och inkasso

Kurser betalas via faktura som skickas till den e-post du angett. Om vi efter ovannĂ€mnd upplysning fĂ„r information om att du har anmĂ€rkningar kan du behöva betala kursen innan du pĂ„börjar den. Om du ej betalat fakturan inom utsatt tid skickas en pĂ„minnelsefaktura med det saknade beloppet samt en dröjsmĂ„lsavgift pĂ„ +13% av beloppet till din angivna e-postadress. Betalas inte pĂ„minnelsefakturan inom utsatt tid överlĂ€mnas Ă€rendet samt dina uppgifter till inkasso.

​

§6 Dina uppgifter

Vi behandlar Dina uppgifter konfidentiellt. För oss Ă€r din sĂ€kerhet och integritet viktigt. Vi vill skydda dina personuppgifter och följer lagen gĂ€llande hantering av personuppgifter. Dina uppgifter hanteras sĂ€kert hos oss. Om du godkĂ€nner vĂ„ra villkor vid bokning av kurs, event, biljetter, bestĂ€llning av vara/varor eller dylikt samtycker du till att vi behandlar och sparar dina eller ditt barns uppgifter. Uppgifterna sparas i vĂ„rt kundregister i max 1 Ă„r och tills din fullstĂ€ndiga betalning inkommit. Vi sparar dina uppgifter i syfte att skicka faktura/fakturor till dig, hantera din bokning och i de fall du vill ha utskick med erbjudanden  och rabatter Ă€ven skicka utskick till dig. Om du anger att du vill ha utskick frĂ„n oss sparar vi din e-postadress för utskick tills dess att du ber oss ta bort dig frĂ„n utskicket, vilket kan komma att bli mer Ă€n 1 Ă„r. Vi delar inte med oss av dina uppgifter till tredje part förutom i de fall som beskrivs hĂ€r. Om du godkĂ€nner dessa villkor godkĂ€nner du Ă€ven att vi anvĂ€nder oss av tredje part som beskrivs hĂ€r. Vi samarbetar med PS Finance group inkasso och 3B inkasso. I de fall dĂ€r ditt Ă€rende pga utebliven betalning överlĂ€mnas till inkasso lĂ€mnas dina uppgifter till inkasso och de kan vid utebliven inbetalning Ă€ven komma att överlĂ€mnas till Kronofogden. Vid bokning av kurser, bestĂ€llning av varor, köp av biljetter till event, intresseanmĂ€lningar till event och i vĂ„rt kontaktformulĂ€r samt vid enkĂ€ter och dylikt som vi skickar ut efter avslutade kurser anvĂ€nder vi oss av Wix-formulĂ€r i syfte att ta emot dina uppgifter för bokningen/bestĂ€llningen. För bokföring anvĂ€nder vi oss av Visma Spcs. Du har alltid rĂ€tt att begĂ€ra tillgĂ„ng till dina personuppgifter och information om vilka av dina uppgifter vi har, begĂ€ra rĂ€ttelse av dina uppgifter och att Ă„terkalla ditt samtycke för utskick av erbjudanden och rabatter. Förutsatt att du inte har obetalade fakturor eller dylikt hos oss har du Ă€ven rĂ€tt att Ă„terkalla ditt samtycke att vi sparar och hanterar dina uppgifter, i vissa fall begĂ€ra radering av dina uppgifter, t ex om dina uppgifter inte lĂ€ngre Ă€r nödvĂ€ndiga för oss, samt att begĂ€ra att behandlingen av dina personuppgifter begrĂ€nsas. Vid Ă„terkallelse, begĂ€ran, begrĂ€nsning eller dylikt, vĂ€nligen skicka oss e-post till info@hayati.se .Du kan alltid ringa oss pĂ„ 070 76 78 050 eller skicka e-post till info@hayati.se vid frĂ„gor eller funderingar. Ă„ven om dina uppgifter raderas frĂ„n vĂ„rt kundregister inom eller efter 1 Ă„r eller pĂ„ din begĂ€ran, har vi enligt lag skyldighet att spara fakturor och bokföring, dĂ€r dina kunduppgifter kan vara skrivna. Vi hanterar dem sĂ€kert och sparar dem enbart sĂ„ lĂ€nge som lagen krĂ€ver. Vid e-postkontakt anvĂ€nder vi oss av Google's Gmail eller Wix-mail. Vid bokning av event som dansshow, möhippa eller dylikt via e-post Ă€r det viktigt att du lĂ€st dessa villkor innan du bokar in dig. Vid bokning godkĂ€nner du dessa villkor och samtycker till att vi hanterar och sparar dina uppgifter och det Ă€r dĂ€rför viktigt att du lĂ€ser igenom dem ordentligt innan du bokar ditt event. Vi sparar enbart dina uppgifter som du lĂ€mnar via e-post tills dess att eventet Ă€r avslutat och tills din betalning inkommit. Har du flera event sparar vi ditt bokningsmail tills dess att sista eventet Ă€r avslutat och samtliga betalningar inkommit till oss. Vi skickar enbart fakturor för de bokningar, köp och tjĂ€nster du bestĂ€llt. Eftersom du har möjlighet att ta igen de tillfĂ€llen du missat i din bokade kurs inom 1 Ă„r behöver vi spara dina uppgifter i 1 Ă„r. Om din fullstĂ€ndiga betalning har inkommit inom utsatt tid och det har gĂ„tt 1 Ă„r raderar vi dina uppgifter. Om din fullstĂ€ndiga betalning inte har inkommit inom utsatt tid behöver vi spara dina uppgifter lĂ€ngre Ă€n 1 Ă„r. Vi sparar dĂ„ dina uppgifter tills din fullstĂ€ndiga betalning har inkommit. Du kan nĂ€r du vill efter att din betalning inkommit och din kurs eller ditt event Ă€r avslutat kontakta oss och be oss ta bort dina uppgifter sĂ„ gör vi det snarast möjligt. Observera att du inte kan ta igen dina missade tillfĂ€llen om du ber oss ta bort dina uppgifter inom 1 Ă„r efter avslutad kurs.

​

§7 ÅldersgrĂ€ns

Om Du Ă€r under 18 Ă„r behöver Du ha mĂ„lsmans tillstĂ„nd innan Du bokar in Dig i kurs hos oss. MĂ„lsman fyller dĂ„ i sina uppgifter i bokningsformulĂ€ret och anger under "Övrigt" att det Ă€r Du som vill delta i kursen, att denne Ă€r Din mĂ„lsman och att denne godkĂ€nner och ansvarar för Din bokning av kurs. Det gĂ„r Ă€ven bra att mĂ„lsman mailar sina uppgifter till info@hayati.se och anger att det Ă€r Du som vill delta i kursen och att denne godkĂ€nner och ansvarar för Din bokning av kurs.

​

§8 FrÄnvaro, sjukdom samt att ta igen missade tillfÀllen

Dessa villkor Ă€r upparbetade för att alla deltagare ska bli sĂ„ nöjda som möjligt samt att sĂ„ mĂ„nga som möjligt ska fĂ„ plats i just den kurs/de kurser som de vill delta i utan att kurserna blir överfulla. Det Ă€r viktigt för din utveckling inom dansen och för danslĂ€rarens planering att du deltar i din kurs sĂ„ ofta som möjligt. Dessa villkor gĂ€ller för att du ska ha möjlighet att ta igen eventuellt missade tillfĂ€llen. Vid frĂ„nvaro pga sjukdom eller resa, ber vi er vĂ€nligen maila/sms’a in Din frĂ„nvaroanmĂ€lan till oss med rimlig orsak till varför du inte kan delta i tillfĂ€llet och senast 2 timmar före Du missar tillfĂ€llet, men gĂ€rna sĂ„ snart du vet att du inte kan komma, sĂ„ kan Du ta igen ditt tillfĂ€lle i valfri klass i mĂ„n av plats inom 1 Ă„r. Rimliga orsaker Ă€r sjukdom eller resa. Du har endast möjlighet att ta igen 30% av din kurs, vilket innebĂ€r att i en kurs pĂ„ 15 ggr kan enbart ta igen 5 ggr, om du frĂ„nvaroanmĂ€lt dig med rimlig orsak i förvĂ€g. Är du borta mer Ă€n 30% gĂ€ller villkoren för lĂ„ngtidssjukskrivning (se nedan) för att du ska kunna ta igen tillfĂ€llen. Du kan inte frĂ„nvaroanmĂ€la dig efter att du missat ett tillfĂ€lle, utan Ditt tillfĂ€lle förfaller om du inte frĂ„nvaroanmĂ€lt dig 2 timmar i förvĂ€g. Du kan enbart ta igen ett missat tillfĂ€lle en gĂ„ng, dvs. om du bokar in dig för att ta igen ett missat tillfĂ€lle och sedan inte kan komma sĂ„ Ă€r ditt tillfĂ€lle förbrukat. Det Ă€r Ă€ven viktigt att du frĂ„nvaroanmĂ€ler dig skriftligt via e-post till info@hayati.se eller sms till 070 76 78 050 samt att varje person sjĂ€lv frĂ„nvaroanmĂ€ler sig, dvs. du kan inte frĂ„nvaroanmĂ€la en annan person. Du kan endast frĂ„nvaroanmĂ€la dig och ta igen tillfĂ€llet pga sjukdom eller resa, inte pga att du har andra planer, har gĂ€ster hemma, ska gĂ„ pĂ„ bio eller liknande. NĂ€r man vill ta igen sitt missade tillfĂ€lle, behöver man i förvĂ€g höra med oss via e-post info@hayati.se eller telefon 070 76 78 050 om plats finns i den klass man önskar gĂ„ pĂ„. Vi garanterar inte att det finns lediga platser just den dag/tid du vill ta igen. Du Ă€r sjĂ€lv ansvarig för att ta igen dina tillfĂ€llen innan de förfaller. Varje person behöver skriftligt boka in sig för att ta igen missat tillfĂ€lle och man kan enbart boka in sig sjĂ€lv. VĂ„rt system bygger pĂ„ att man kan ta igen missat tillfĂ€lle om det finns plats. Det Ă€r dĂ€rför viktigt att man frĂ„nvaroanmĂ€ler sig nĂ€r man inte kan komma, sĂ„ att andra kan nyttja den platsen om de har ett tillfĂ€lle att ta igen, precis som man sjĂ€lv Ă€r beroende av att andra frĂ„nvaroanmĂ€ler sig nĂ€r man har ett tillfĂ€lle att ta igen. Vi erbjuder detta system sĂ„ att alla kan ha möjlighet att ta igen det de missar. Vid lĂ„ngtidssjukskrivning kan vi vid uppvisande av lĂ€karintyg skjuta fram dina resterande kurstillfĂ€llen tills dess att du Ă€r frisk, dock högst 1 Ă„r och endast om det Ă€r en rimlig orsak. Vi lĂ„ngtidssjukskriver inte pga mindre förkylningar, trötthet, flytt, nytt jobb eller dylikt. Det ska i lĂ€karintyget framgĂ„ att du inte kan dansa/trĂ€na under resten av kursen samt en rimlig orsak till varför, för att vi ska kunna skjuta fram dina tillfĂ€llen. Det gĂ„r inte att skjuta fram redan missade kurstillfĂ€llen. Det gĂ„r inte heller att samla pĂ„ sig flera missade tillfĂ€llen och boka en ny kurs av dem, utan du kan enbart ta igen enstaka missade tillfĂ€llen i mĂ„n av plats och behöver dĂ€rför kontakta oss veckovis via sms/e-mail för att se vilken dag/tid det finns lediga platser att ta igen i. Det gĂ„r att överlĂ€mna en hel kurs till en vĂ€n om du före eller mitt i kursen inser att du inte komma kunna delta i resten av kursen och har en rimlig orsak. Du behöver dĂ„ infornera oss skriftligt till info@hayati.se om att du vill överlĂ€mna din kursplats, vem som fĂ„r din kursplats, orsak samt ett intyg bifogat (intyg att du flyttar, nytt jobbschema eller dylikt). Du Ă€r fortfarande betalningsansvarig för hela din kurs. Du kan inte överlĂ€mna enstaka tillfĂ€llen eller redan missade tillfĂ€llen. ÖverlĂ€mning kan endast ske en gĂ„ng, dvs. kursen kan inte överlĂ€mnas flera ggr och du kan inte ta tillbaka kursplatsen. Det Ă€r du sjĂ€lv som behöver hitta en ersĂ€ttare/vĂ€n som tar över din kurs. Vi erbjuder överlĂ€mning som ett möjligt alternativ till dem som fĂ„r akut förhinder att delta i kursen, t ex pga flytt eller nytt jobbschema. 


§9 ÅldersgrĂ€ns

Om Ni Àr under 18 Är behöver Ni ha mÄlsmans tillstÄnd innan Ni bestÀller varor av oss eller bokar in event och kurser hos oss.


§10 Pris, frakt och leverans

I priserna ingĂ„r alltid moms. PĂ„ alla produktbestĂ€llningar under 500 SEK tillkommer en fraktavgift pĂ„ 49 SEK inom Sverige. Vi reserverar oss för slutförsĂ€ljning.


§11 DansklÀder/dansvaror

Eftersom mÄnga av vÄra dansklÀder/dansvaror Àr handsydda/handgjorda kan viss variation och mindre skönhetsfel förekomma.


§12 Biljetter

Vid köp av biljetter till exempelvis Show och/eller Workshop/s sÀnds biljetterna till Er angivna e-postadress efter inkommen betalning. Vi bryr oss om miljön! Skriv inte ut biljetterna pÄ papper om Du inte verkligen vill/behöver. Det gÄr utmÀrkt att visa oss biljetten/biljetterna elektroniskt (via Er mobil eller dylikt) pÄ plats.


§13 Returer

Om Ni behöver returnera en vara, se till att varuförpackningen Ă€r obruten och plomberingen/förseglingen ej Ă€r bruten. Vid retur drar vi av vĂ„r frakt pĂ„ 49 SEK frĂ„n din Ă„terbetalning, oavsett om du bestĂ€llt över 499 SEK eller ej. Vi drar Ă€ven av expresshanteringsavgiften pĂ„ 49 SEK frĂ„n din Ă„terbetalning om du valt expresshantering. Fraktkostnader vid returfrakt behöver Ni som kund sjĂ€lv stĂ„ för. Kontakta oss pĂ„ info@hayati.se vid nyttjande av Ă„ngerrĂ€tt.


§14 Leveransförsening

Vi gör alltid vÄrt bÀsta för att fullfölja Er bestÀllning. Om leveransförsening uppstÄr meddelar vi Er detta genom e-post.


§15 Garanti

Garanti lÀmnas i enlighet med konsumentköplagens.


§16 ÅngerrĂ€tt och öppet köp i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsĂ€ljningslagen har Ni som kund rĂ€tt att Ă„ngra Ert köp inom 14 dagar efter det att Ni tagit emot varan. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen Ă€r i oförĂ€ndrat skick, dvs oanvĂ€nd och ej förstörd eller skadad. Ni fĂ„r inte anvĂ€nda varan, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om Ni Ă„ngrar Ert köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka Ert köpbelopp senast inom 30 dagar, dock först efter att vi mottagit varan. Ni som kund stĂ„r för returfrakten vid Ă„beropande av Ă„ngerrĂ€tt och öppet köp i 14 dagar och ansvarar för att varan kommer fram. Om Ni Ă„ngrar Ert köp, vĂ€nligen kontakta oss pĂ„ info@hayati.se. Mer information samt Ă„ngerblankett finner Ni pĂ„ Konsumentverkets webbplats (konsumentverket.se), men det gĂ„r Ă€ven bra för oss att Ă„beropa Er Ă„ngerrĂ€tt via e-post till info@hayati.se utan att anvĂ€nda blanketten om sĂ„ önskas.


§17 Ingen ÄngerrÀtt vid biljettköp

För att alla ska fÄ en rÀttvis chans till att fÄ plats i vÄrt Event, Àr Er biljettbokning ej avbokningsbar efter inbetalningen Àr gjord, men en ersÀttare kan ta Er plats om Ni mailar in hans/hennes namn till info@hayati.se. En biljettbokning kan Ängras fram till dess att betalning har skett. VÀnligen kontakta oss pÄ info@hayati.se om Ni Ängrar Er. Distansavtalslagens regler om ÄngerrÀtt gÀller ej vid köp av evenemangsbiljetter. NÀr betalning har skett Àr kunden dÀrför bunden av sitt köp.


§18 Avbokningstid vid eventbokningar och privatlektioner

Vid bokning av event som möhippa, dansshow, privatlektioner eller dylikt, gĂ€ller ej Distansavtalslagens regler om Ă„ngerrĂ€tt. Vid avbokning ska detta ske till info@hayati.se senast 14 dagar före eventet för att full avgift ej ska debiteras. Vid NyĂ„rsbokningar gĂ€ller 30 dagars avbokningstid före bokat datum. Vid privatlektioner gĂ€ller 14 dagars avbokningstid före bokat datum. VĂ€nligen lĂ€s alltid vĂ„ra avbokningsvillkor innan du skickar in din bokningsförfrĂ„gan. Först nĂ€r vi bekrĂ€ftat din bokningsförfrĂ„gan blir din förfrĂ„gan en giltig bokning och avbokningsvillkoren gĂ€ller.

​

§19 Reklamation

Vi tillĂ€mpar Konsumentköplagens reklamationsrĂ€tt. AnmĂ€l fel till info@hayati.se sĂ„ snart Ni mottagit varan. En produkt som Ă€r skadad vid leverans byter vi ut. Vid godkĂ€nd reklamation betalar vi tillbaka Ert köpbelopp, samt eventuella fraktkostnader senast inom 30 dagar. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen Ă€r oanvĂ€nd av Er.


§20 ProgramÀndringar

Arrangören reserverar sig för Àndringar i showprogrammet. Köpt biljett Äterköps endast om hela arrangemanget blir instÀllt. Om eventuell artist blir sjuk eller pÄ annat sÀtt blir förhindrad att medverka kommer ÀndÄ förestÀllningen att genomföras.


§21 Sekretess, sÀkerhet och personuppgifter

NÀr du lÀgger din bestÀllning hos oss uppger du dina personuppgifter sÄsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och bestÀllning godkÀnner du att vi lagrar och anvÀnder dina uppgifter i vÄr verksamhet för att fullfölja vÄra Ätaganden gentemot dig. Enligt Personuppgiftslagen har du rÀtt att fÄ den information som vi har registrerat om dig. Om den Àr felaktig, ofullstÀndig eller irrelevant kan du begÀra att informationen ska rÀttas eller tas bort.


§22 Cookies

En cookie Àr en textfil som skickas ifrÄn en webbsida till Er dator dÀr den lagras i minnet eller som en textfil. Cookies anvÀnds för att lagra t ex inloggningsinformation. Observera att vi inte anvÀnder cookies för att spara personlig information om Er.


Om oss:

Hayati Àr av Skatteverket godkÀnd för F-skattesedel.

Org.nr.: 490527-1765

Postadress: Hayati, Nybohovsbacken 95A, 117 69 Stockholm

Telefon: 070 76 78 050

E-post: info@hayati.se

BG: 701-3410

bottom of page